Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

March 04, 2015

Anak No.2

Assalaumualaikum w.b.t

nak citer anak bujang kita ni si syahmi tu...
saya perasan sekarang asyiklah menguji kesabaran kami ibu+abah dia...
nak2 lagi dengan abah dialah, dgn saya syahmi agak 'takut' nak buat perangai.
saya pun pelik jugak dgn budak ni...
sebelum ni takder pulak dia buat perangai...tapi makin lama makin galak pulak dia buat perangai
- nak tido nangis
- bangun tido nangis
- nakkan sesuatu nangis
- nangis jerlah kejenya
pening pulak saya dengan budak ni...
tanya elok2 makin dia nangis
kita buat tak tahu pun dia menjadi2 jugak
aduhai...apalah yang kamu nak ni anak oiii
seriously ibu tak faham anak oiii
nak kata sakit/demam - tak
entah saya tak pasti apa kemahuan dia yang kami tak penuhi...mungkin ada la tu...budak ni kadang terlepas pandang apa yang dia nak pun boleh buat sedih...kita orang tua ni pun sama kan?
bila tanya cikgu2 kat tadika, cikgu cakap okay...tak pulak nangis dan memang pun, dari mula saya hantar dia tadika mmg dia tak nangis. Itu mmg saya puji:-)
tapi bila di rumah, dia buat hal...asal tak kena pada dia, mulalah dia nangis...kamu nak apa sebenarnya anak oiii....gitulah saya bila dah tak tahan tengok dia nangis tak ada sebab....mmg tipikal anak no.2 perangai macam tu ke? hishhhh. nak kata terlampau manja tak jugak..entahlah. yang pasti ibunya rimas bila anak eh nangis tak bersebab. saya bila anak nangis bersebab ok jer...tapi bila tak ada apa2 ko boleh nangis mmg boleh mendatangkan amarah...hinnnnssshhhhhh:-)

dia tak tahu kita ni sayang dia lebih dari nyawa sendiri. seboleh mungkin nak yang terbaik untuk dorang...besar nanti kamu faham lah anak....sekarang mungkin kamu belum faham apa2...kita marah bukan sebab tak sayang, tapi lebih untuk mengajar....sebab itu ada benda yang kamu boleh buat dan ada benda yang kamu tak boleh buat....ibu pun sama, kita sama2 belajar:-)

Ibu akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk semua anak2 ibu:-)
jangan main2...kena fire baru tau:-)
p/s Ya Allah jadikan anak ini saham akhirat ku....

 

1 comment:

RieNa said...

eh sama lah mcm ali. pantang silap sikit amukannya 1 rumah. dgn dia saya kena hati2 sgt2 bila berckp atau bg arahan. sbb dia akan sj je cari pasal kalau ada yg x kena.

saya rasa dia nak kan perhatian. sbb tu ada saja bunyinya. nak suruh kita tgk dia lah tu.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi