Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 03, 2009

cuti sekolah

cuti sekolah dh seminggu berlalu
rumah aku sunyi je cuti sekolah kali ni...
semua kakak2 aku x balik
ada urusan memasing...
sian budak2 tu....
takperla raya pun dah dekat
kang raya kita jumpa la...
.
.
.
cuti sekolah gak musim org naik pelamin kan
bnyk gak la undangan...
semalam pun ada
jiran sekampung
balik keje baru pgi
1st time najibah pergi kenduri kawin
sakan dia tengok org ramai
kat kelantan kenduri kawin takder time...
ko pgi la time mn2 pun insyaAllah makanan ada...
mlm2 pun tak per....
.
.
.
.
weken ni ada jugak...
bnyk plk tu...
x tahu nk pgi mn satu
2-2 side plk tu...
huh penat nye...
ngn nk rempuh jam lagi...
adoilaaa
takpe la kan org dtg kenduri kita...
apa lagi tak reti2 nk berbahasakan...
.
.
.
kepada semua bakal & pengantin di musim sekolah ni
harap semua bahagia di hari besar tu...



2 comments:

LiNda said...

rezeki jgn ditolak.. akak suka benor makan nasi kenduri kawen. ngape tah .. siap bertambah2 lagi . hehehe ..

shaliza said...

kak linda;mmg kak,kami klu musim kenduri dapur tak berasap la jawabnya...mkn kenduri je...nak2 mak saya tukang masak kat kenduri mmg berlambak2 la lauk kat rumah klu x pgi pun takper.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi