Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 09, 2012

20 Ramadhan

Assalamualaikum semua...
sudah masuk fasa terakhir ramadhan..
.
.
persiapan raya sudah siap ke semua..
saya biasa2 saja..sekadarnya
dah bayar zakat fitrah?
kat Kelantan tahun zakat fitrah RM7/org
masa paling 'aula' (afdhal) nak buat zakat fitrah dipagi syawal sebelum sembahyang sunat aidil-fitri...lepas solat boleh bayar sebelum terbenam matahari TETAPI dah masuk makhruh...
jadi buat yang terbaik ya...
yelah kita dah puasa selama sebulan kan..takkan terus nak buat perkara2 yang makhruh pulak...
.
.
dan kepada mereka yang  berhijrah, sama2 lah kita buat secara istiqamah..
saya nampak ramai yang dah berubah..alhamdulillah
keep it up ya kawan2..
.
.
kepada yang jauh tu mesti dah tentukan giliran kan..nak balik mana..hehe jngan gaduh2 ya..kurang pahala puasa huhu (mentang2 dia takyah pikir nak balik mana)
.
.
kalau tak dapat balik beraya kat kampung masing2 pun jangan lupa bagi hadiah untuk mak+ayah ya (kpd mereka yang masih ada)
insyaAllah rasa sedih tu terubat la sikit...mak+ayah ni, kita tanya khabar pun dah suka kan..lagi lah kalau ada hadiah dan lagi aula balik raya...seronok sakan la - macam anak2 dapat gula2...
bila lagi kan nak gembirakan hati dorang...walau sikit takper, janji ada. Dorang pun faham kalau kita dah berkeluarga, sudah tentu tanggungjawab kita pun dah bertambah...
.
.
.
jangan lupa untuk kejar malam Lailatulqadar...
kalau tak mampu nak berqiammulai pun...jangan tinggal solat maghrib,isyak, terawih berjemaah..insyaAllah ganjaranya besar...sama2 kita kejar ya sayang2 semua...

4 comments:

cmba said...

selamat mengejar lailatuqadar sha...

shaliza said...

jom shima:-)

en_me said...

salam ramadhan makk tuu.. xlama lagi dh nk raya .. ehhhee

shaliza said...

tn.hj_me;Selamat Hari raya.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi