Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 01, 2012

bukan wordless

haha
orang buat entri wordless..
tak kisah lah..sebab saya takder gambo pun nak up..malas dah nak amik gambo sekarang..
.
.
esok birthday abang..tak terfikir pun nak beli apa..mungkin sepasang kasut kut..kasut dia pun dah boleh ganti baru tu..kami ni beli barang bila sampai masa kena ganti jer..takder la nak beli sokmo2..
.
.
cerita lain...
ada pergi melawat sedara yang baru dapat baby..
comel..pompuan alhamdulillah.
yang best nya..ada pulak tanya saya dah berapa bulan...amboi2 kak
tak agak2 tu..tanya la dulu bila nak tambah ahli..ni terus tanya dah berapa bulan macamkan kamu tahu semua hal saya ya dak?
huhu..saya agak anti lah dengan orang macam ni..serkap jarang tak kena tempat...
kalau ya saya pegnen pun apa yang awak dapat pun..oo boleh la nak citer yg saya ni anak berderet ya....hahaha..apa salahnya kak..nanti saya leh jadi calon "ibu mithali" huhu
.
.
hujung minggu ni buka kat Bali Tok Bali, hehehe merasa jugak pegi Tok Aman...tapi tak bermalam la..beriftar sesaje...insyaAllah.
kalau amik bilik..dapat buka puasa dan sahur...lain kali, InsyaAllah

p/ssstt
macamana puasa saing2 semua?- insyaAllah lebih baik kan semua?
dah ngaji sampai mana?- saya belum habis separuh lagi...tak khatam la saya tahun ni...
terawih macamana?-saya hanya sempat 1 malam setakat ni...sedey kan..

2 comments:

linziana said...

Puasa takat ni alahamdullillah..terawih memang tak la..lepas buka habis sendi longgar rasanya..huhu dengan kalut jam kat kl ni dengan melayan anak sorang...macam tu jela lin shaliza.huhu..Hanya dengar tazkirah every morning jer lin mampu buat takat ni..mengaji pun sehelai sehari..memang tak khatam la..sob..sob..

shaliza said...

Lin, walau apapun..niat untuk buat yang terbaik..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi