Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 26, 2012

Lemang Raya


Dulu masa arwah ayah ada, dia mmg selalu bakar lemang...rasanya tak pernah missed.
lepas dia meninggal mmg kami tak makan lemang dah la...ada la makan tapi kat rumah orang la..
dah takder sapa yang tahu buat/bakar lemang..
.
.
tapi sekarang tidak lagi..
dah ada pengganti..hehe
orangnya tak lain tak bukan...my dearest la....
sejak kawin..5thn  sudah..mmg merasa makan lemang la kami semua..
ok boleh la jadi hidangan wajib kami kembali...selain ketupat palas (my mom signature dish)

 the preparation->masukkan daun pisang dalam buluh

isi beras dalam buluh

 bakar...api nak kena jaga betul2

p/s ketupat palas pulak..takder amik gambo, jadi takder la ketupat raya dalam blog ni...tapi selamat masuk perut kami sekeluarga...hehhee

1 comment:

aNoY said...

taun ni aku tak merasa lemang lgsg...rekod sungguh (jumpe pun tak). Tapi mmg nak tau cemane org buat lemang. Kadang2 bile dah makin meningkat remaja *silapppp meningkat usia....mende2 gitu yg bagi feel raya kan.

btw, Selamat Hari Raya Aidilfitri Siti, Maaf Zahir Batin.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi