Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 08, 2012

again->bukan wordless

apa lah nasib dapat kawan blogger macam saya kan..malas kemain nak update..
tengok dah seminggu...baru nak update.
puasa pun dah nak pulang...aduhai sedihnya..
kenapa lah masa sekarang cepat benar saya rasa..
alih2 dah nak masuk 20 ramadhan.
bulan pun dah sayup2 nun di atas..
harap sangat puasa kita2 semua diterima..dan kita akan lahir kembali suci lepas puasa ni..aminn
.
.
puasa dah habis saya belum tepek satu hapa pun juadah puasa..hehehe
alhamdulilah sempat masak until semalam..redah jugak bazar ramdahan sebab dah tak tahu nak masak apa & also kemalasan melanda.
tapi alhamdulilah walau beli semalam...sedap & tidak membazir.
saya beli cukup2 untuk berbuka saja..sahur masak nasi goreng ikan masin..ohhh masih terasa kesedapan nasi goreng pagi tadi...alamak...kecur liur pulak..hehe 
.
.
alhamdulillah jugak tahun ni ada kesempatan buat buka puasa kat rumah...siap masak sendiri (ramai2 la kan)
jap saya cari gambo yang cousin saya amik, nak kena tag dulu jap ya...
.
.
.
ok ni dia lauk rakyat marhean katanya...ada ayam percik...kerabu "sare" (rumpai laut)... daging singgang...itik masak kurma...sedapppp


uhhhh kecur lagi..
.
.
saya ada buat kuih lompat tikam & kuih peria...tapi bukan hari tu la..
hari lain2..tapi segan nak citer..
dua2 kuih tu tak menjadi..nak makan boleh la..tapi tak boleh nak bega2...malu sehhh
so diam2 sudah. nak buat tapi tak reti tu lah jadinya..takper belajar dari kesilapan katanya..
lain kali kita buat lebih baik...insyaAllah.
.
.
so, tu jelah kut untuk kali ni...
bye..semua
.
.
p/s mari kita pikir sama2 nak masak apa lagi ni..

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi