Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 05, 2013

hilang

Assalamualaikum w.b.t

kisahnya cincin hilang...
saya ni jarang nak pakai cincin, sb setiap kali nak solat mesti nak kena buka.
nak jadi cerita, saya buka hari jumaat lepas, tapi x sedar x ambil, saya letak atas kolah dalam bilik air..masa tu mmg mamai sb x berapa sihat...mmg flat bangun sb nak solat jer..tu yang tak perasan x pakai balik cincin tu...
sedar2...nak ambik wudhu solat isyak mlm tu...masa mahgrib pun perasan cincin tu takder...suspen la kan...
takut nak bagi tahu abang..so biarkan, sambil cari2...tapi pelik jugak hati x debar langsung...terus saya fikir mesti boleh jumpa ni sb x debar...
esoknya..dlm tengah hari jugakla saya buat tanya2 abang...ada nampak ke tak...dia ckp  takder...siap cakap klu ada rezeki lagi...jumpa kalau takder nak buat macamana...fuhh nasib tak marah kan...iyalah time nak beli bukan main lagi...tapi careless....
tapi dia tak tolong cari pun...huhu...saya la setiap kali mandi, setiap kali tu la melilau cari...manalah tahu kan ada rezeki lagi...
dah agak give up, mlm tu saya bagitahu mek...mana tahu kan dia jumpa...
hahaha...mmg pun ada dengan dia, atok saya yang ambil then bagi kat dia...alhamdulillah...dia saja diamkan sb dia tahu saya susah nak cakap kalau benda2 hilang ni:-)
nak jadi cerita pulak...beg yang dia simpan cincin tu pulak missplace....huhu dugaan sungguh...
cari la pulak beg dia tu...mana dia selit pun tak tahu la...habis satu bilik dia kumbah tak jumpa2...sampai 2hari dok cari..x jumpa2
.
.
.
lastnya pagi tadi, saya bangun awal sb x solat isyak lagi...mlm tadi anak saya syahmi x sihat muntah2...so melepek dengan ibu macam biasalah...tu yang lewat benar solat tu (alasan)
saya bangun mandi, solat...dah alang2 bangun awal saya masuk dapur terus la prepare untuk sahur...sambil2 basuh kain...saya dok tepi mesin tu...terpandang mesin jahit mek...tertutup dengan kain.....terlintas di fikiran, agaknya Allah bagi ilham...saya terus tarik kain tu...dan...jumpa begnya...alhamdulillah
terus kejut mek...hehehe..then dia buka beg tu dan hmmmm ada lagi rezeki saya..jumpa balik cincin itu...huhu
ni la cincinnya...lama dah beli tapi jarang pakai.
p/s pasal tu pun leh wat modal ke...aduhai....kenangan mlm 27 ramadhan 1434h

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Rezeki halal insya-allah balik pada tuannya juga

Selamat Hari Raya & maaf dari kakak ye..

shaliza said...

Kakzakie; sama2 kak...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi