Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 16, 2013

Tukang gulai

Assalamualaikum w.b.t

tukang gulai...itulah antara kepakaran mek:-) selain menjahit (anak dia yang ni jer takder kepakaran apa2:-)
biasa kalau mism cuti sekolah mmg tak menang tangan lah dia...adajer kenduri
mmg biasa kalau musim cuti dapur rumah mek jarang berasap..sebab kami akan dapat gulai kenduri yang mek masak tu...

tapi yang ni special...dapat jemputan jadi tukang gulai rumah orang cina:-) kami panggil cina to'kong
dorang ni dah macam jiran sekampung la...mmg cakap dialet kelantan

terkejut jugakla dorang ajak mek pergi masak untuk kenduri anak sedara dia...dia cakap tempat disediakan khas untuk mek masak tak campur tempat dorang masak...ialah kan dia mesti ada makanan istimewa mereka kan...alatan nak masak pun dorang mintak mek sediakan jadi mmg tak campur la...dia pun tahu apa yang boleh apa yang tak boleh kan...bagus dorang ni...
dorang cerita tok2 dorang dulu siap sediakan pinggan mangkuk lain untuk tetamu orang melayu...punya beradapnya dorang:-)
kalau siapa biasa kat kelantan mmg tahu la keakraban hubungan ini:-)

kalau takder apa hal rasa macam nak pergi jer kenduri tu nanti:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi