Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 03, 2013

Musim buah & haji

Assalamualaikum w.b.t

fuhhh..agak lama tak membebel kat sini..lagi pun takder apa nak dicoretkan.
nak bising2 pasal berita semasa pun, semuanya pun duk sibuk dah..so biar jelah..
.
.
sekarang kt kampung saya mmg musim buah..kenyang buah
macam2 ada manggis, duku, dokong, durian & rambutan..
mmg tak habis makan lah..alhamdulillah
setahun sekali rezeki Allah...puas lah makan
masa raya baru ni belum masak, so yang balik raya mmg takleh nak merasa la..kesian
hehehe
.
.
.
.
musim haji tahun ni, adik mek - pakdo akan ke Mekah
kalau takder apa2 insyaAllah 7/9 ni pegi..
semoga dapat buat haji dgn baik dan dapat haji yang mabrur...
sila doakan pulak untuk kami....semoga dapat pergi jugak di usia yang masih muda & kuat:-)

p/s hari ni kakak ada jamuan raya di tadika dia...pun saya kasi dia bawa buah2 yang ada kat rumah tu...huhu
siap suh saya dok sekali dengan dia untuk jamuan tu...mana la boleh kakak oii..tu untuk anak2 tadika saja..ibu xleh join...ptg karang abah amik ya...selamat menjamu selera ya.....

4 comments:

Kakcik said...

Terkenang waktu tinggal di kampung dulu. Pokok buah2an keliling rumah. Puas makan...

shaliza said...

Kakcik;seronok kan...orang tua dulu2 yang tanam kita yang dapat makan..semoga mereka (arwah2) juga mendapat ganjaran pahala..insyaAllah

❤Kamsiah❤ said...

akak blk kg masa raya baru ni..buah2an masih belum masak..hummm kempunan hehe..


nak buang angin masa makan petai?masukkan sedikit halia ketika memasaknya...ketika dah masak..buangkan ja halia tu

shaliza said...

Kak Kamsiah; hehe kempunan ke..balik la pulak..banyak lagi tu:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi