Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

September 04, 2013

sawah bendang

Assalamualaikum w.b.t

bendang yang xleh nak tanam padi sb masalah air
sekarang sawah bendang di kampung saya sudah lama x dapat tanam padi..sb masalah air
sudahnya 2-3 musim jugak lah tak dapat hasil...
ramai jugak yang dah jual kpd pemaju...iyalah nak buat x boleh...klu jual boleh jugak hasil..kata mereka la..
bagi kami tak la kut buat masa sekarang...lain masa tak tahu...kalau tak dapat tanam padi kita usaha cara lain kan...banyak lagi pilihan..insyaAllah
ada jugak yang pemilik2 bendang  pajak kpd KADA untuk tanam pokok kenaf...di kampung saya sudah pun ditanam tapi belum di tuai lagi..
katanya sekarang orang tanam kenaf sb banyak benda boleh buat dengan poko tersebut...saya tak tahu la...cuba google la ya...hehehe
tengok...rumah2 tu...tuan tanah dah jual kpd pemaju la tu, jadilah perumahan...
dulu, seingat saya...tebing antara jalan tu tinggi sangat..sekarang dah boleh langkah macam tu jer...dulu lain kan..sekarang lain...dulu seronok main wau (layang2) bila lepas musim menuai padi..ada bau jerami huhu bestnya...dulu beras pun tak payah beli, proses sendiri jer padi yang dituai...sekarang kena beli beras...kenangan sungguh:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi