Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 18, 2010

Dibenak kepala

gembira
gembira kerana hari ni masih lagi berpijak di bumi Allah ini untuk sehari lagi...bersyukur sepatutnya-->Alhamdulillah
.
.
sedih
sedih bila dengar cerita poknik dari Kak Yah(anknya). Poknik dah semakin uzur. Tidur sepanjang masa....dan lagi sedih bila dia sebut namaku...sungguh saya takleh dengar bilamana dia kata teringat kat saya...aduhhh saya takleh pergi rumah tu....saya tak sanggup bila teringat balik apa yang telah mereka buat kat saya...katalah apapun mmg saya tak sanggup nak pergi kerumah orang yang telah mengutuk saya dan suami. Kami masih ingat kata2 dia. Cukuplah. Katalah saya ni pendendam ke apa, tapi kalau dengar apa yang dia cakap, sungguh menghinakan. Takde apa yang boleh saya lakukan, semoga Poknik tahu akan kebenaran itu.
.
.
.
kira-kira
berkira-kira untuk tambah bil ahli keluarga.
ini sudah lama dlm kepala cuma belum ada rezeki.
InsyaAllah.
.
.
gula & minyak...
dah naik ya..
huhu
sama2lah kita berhemah (itu untuk org2 tidak bergaji besar macam saya ni)
kalau sebelum ni boleh simpan,la ni pun boleh jugak kut...cuma amaunnyer mungkin tak sama...tapi kita sbg anak ni sedikit tak banyak pun kena panjang2 rezeki yang dapat tu untuk orag tua kita dulukan...insyaAllah cukup la tu.
.
.
.
^_^

2 comments:

LiNda said...

Sabar Shaliza.. awak doakan saja moga Poknik sihat . Kesian kat dia rindu kat awak ..

Gula dan penjimatan . kita kena berhemah ..

dan..

saya suka kata2 awak . Panjangkan rezeki yang ada kepada orangtua . Insyallah akan bertambah berkat .

shaliza said...

kak linda; thanks kak. InsyaAllah

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi