Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 25, 2010

cerita minggu ini

hidup mesti diteruskan.
selagi hayat dikandung badan.
Selepas ke majlis pengebumian makmuda pada jumaat lepas,
kami melawat pulak sepupu ma & atok belah arwah ayah...dia pun dah semakin uzur.
harap Allah permudahkan urusan2 mereka & kami juga.

hari jumaat tu mmg tak duk rumah la..
mlm semua membungkam tak ingat...

yang pergi tetap pergi, yang hidup perlu teruskan perjuangan..
so kita tinggal dulu kesedihan kehilangan mereka...
kita cerita sedikit kegembiraan di hari sabtu.
kami pergi umah atok belah mek...
musim buah sekarang ni..
so masuk dusun la.
najibah 1st time masuk dusun..
tokyang najibah cakap takyah bawa,suh tgu je kat umah..bnyk nyamuk
ibu dia kata takper...nyamuk hutan xsama ngn nyamuk bandar.
nyamuk bandar bw penyakit-->aedes.
huhu...sebenarnya ibu najibah yang beria nak ikut..
mana leh tahan kan,buah2 ni kalau mkn kat dusun best dia lain sikit...segar dari ladang katanya...dengan bau2 yang susah nak cerita...bau durian mmg menusuk hidung. mmg best la...
kalau boleh panjat tu lagi terbaik....skrg dah tak boleh nak memanjat dah...
layan jelah sedikit sebanyak gambo2 ni...

::dusun itu::

::suka buah ni::
::mereka yang bertungkus lumus mengutip::

::hasilnya::
::budak kecik ni pun sibuk sama::

sekian...hahaha apa punya ending pun tak tahu la.

3 comments:

mummysyafie said...

Al Fatihah tuk Makmuda..semoga roh nya dicucuri rahmat.

shi3la said...

AlFatihah untuk arwah.

uwaaaaaaaaaa..rambutan la...saat ini buah rambutanlah yang haku idam-idamkann...

shaliza said...

mummyshafei; tq
sheila; sabar wak...pantang tu dulu...hihi

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi