Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 09, 2011

anak-anak kerinduan

haha
inilah padahnya bila tak biasa kena tinggal.
ada, tapi tak la lama macam ni.
huhu
syahmi ok je...cuma perkataan "abah" tu tak pernah lekang dari mulutnya.
subuh2 pagi bangun tido - abah
nak petang sikit (time abah dia balik keje) - abah
tengok org laki - abah
huhu rindu benor nampaknya
kakak pulak...malam ok la ibu ada.
tapi siang mak ngasuh dia cakap dia buat perangai...selalu tak pun
alahi anak...ibu tahu kamu rindu, ibu pun sama.
tak lama, insyaAllah ahad ni abah balik...
bila kena tinggal macamni, buat saya sedar, macamana la yang anak2 yang kehilangan ibubapa masa kecik2 ni kan...siannya
nak menjawab tu satu hal...

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi