Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 21, 2011

twit..twit

inilah dia hobi baru che abang saya...."memanggil burung"
tension jugak lah hobi baru abang ni.
saya pun tak tahu lah apa istilah bahasa orang panggil.
tapi kalau kat kampung kami tu orang panggil "memanggil burung"
mereka akan pasang pukat/jaring kat sawah bendang...pastu pakat2 tunggu. siap pasang kaset suara burung, untuk menarik perhatian burung2...


Abang kata skrg ni musim burung berhijrah, benda ni tak selalu dan tak lama...katanya dalam seminggu dua jer..jadi kena bersabar la saya seminggu dua ni...sb dia buat benda tu mlm2 sampai ke subuh pagi...saya pun tak tahulah dia mengantuk ke tak...sebab siang pegi keje macam biasa...Lumayan jugak lah apa yang mereka dapat tu...mula2 dulu ada jugak kami masak sekarang dia jual je...sb dah jemu.
Saya pun tak tahu jugak apa nama burung2 ini...tapi sedap jugaklah...nak2 bila goreng garing2

.
.
.
.
p/s saya ok jer dia pegi pikat burung2 tu..jgn pikat lain sudahla ya...hehehe

1 comment:

Anonymous said...

Cik abg x g manggi lburungke

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi