Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 18, 2011

Hutang

hidup sekarang penuh dengan hutang..
nak kawin berhutang
nak mengaji berhutang
nak tempat tinggal kena berhutang
nak kenderaan kena berhutang
nak cantik berhutang
semuanya pun berhutang kan..
tak berhutang tak boleh ke?
maknanya kita ni diluar kemampuan la kan?
tapi orang kata kalau nak, mesti kena berhutang
kalau tak sampai sudah apa pun takboleh...iya ke?
sampaikan sekarang baju dalam pun hutang..hhihihi
kalau yang pinjam ngn orang satu hal kan.
nak mintak tu macam kan kita ni peminta sedekah pulak...kita pulak naik segan nak mintak.
pada yang berhutang tu bawa2 bayar ya..
dan kalau boleh jauhkan lah dari berhutang.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi