Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 12, 2011

Anak2 sekarang kurang adab!

betul ke anak2 kita sekarang kurang adab?
tak meraikan tetamu?
tak menghormati orang tua?
.
.
.
bagi saya lah, mungkin boleh dikatakan 8/10 dari anak2 kita sekarang begitu.
saya nampak...ciri2 ini mmg ada pada anak2 sekarang.
bila ada tamu datang...anak2 kita mana? Ada, tapi dok melopong depan TV,main games bukan dorang nak datang jumpa(salam) dengan tetamu apatah lagi bila tetamu tu saudara kan. Mereka lebih suka layan TV,gadget2...dan yang lebih teruk bila tahu ada sedara nak datang rumah siap boleh keluar jumpa kawan2....walawei
Salah kita jugak sbg ibu+bapa kan...
dah tahu begitu dibiarkan saja...
sudahnya anak2 terbiasa dengan cara itu.
jadilah anak2 muda yang entah apa2...belajar tinggi2 tapi adab takder.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi