Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 20, 2012

Anak Soleh saya : 1 Tahun 8 Bulan

Amboi kemain tajuk kan...
takper..tu tajuk seorang ibu...jadi dikira doa seorang ibu jugak:-)

lena dibuai mimpi pagi
sudah 1 tahun 8 bulan kasih kami bertaut di bumi ini...sebelum itu di alam rahim 9 bulan dikendong kemana saja tanpa ada rasa nak letak sebentar walau sesaat- itulah hati seorang ibu..
.
.
anak2 yang BF ni manja dia lain macam sikit katanya...
kalau boleh time tido mmg nak berkepit sesajer.
saya dari najibah lagi..mmg kalu tido kalu tak terkepit celak ketiak ibu tak sah..
dan kalau macam tu..pagi2 nak bangun agak susah la...nak kena letak bantal atau apa sbg pretend ibu ada sebelah...contoh macam kat atas tu...kalau tak bersentuh ngn apa2 kita akan dengarlah jeritan batinku di pagi2 subuh hening...hehehehe
.
.
ohhh masa lagi beberapa bulan ibu & syahmi perlu ber'cerai' susu..
tak sanggup rasa...sama macam kakak dulu..kakak lagi awal sebab syahmi dah lekat masa akak umu 1 tahun 5 bulan lebih kurang...
.
.
tengok muka anak2 masa tido, terus teringat kat anak2 yang dalam kesusahan..macam kat Palastine, Somalia, Rohingya  dll..syukur kita tidak di tempat itu sekarang...betapa kalutnya mereka untuk menyelamatkan diri...Allahuakbar..bantulah mereka Ya Allah.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi