Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 07, 2012

Itik Serati yang diingatnya...

aduhai..rindu rasanya kat bonda tercinta saya tu..
dah hampir 2 minggu dia kat KL..
rasanya paling lama dia tinggalkan saya adalah masa dia buat haji tahun 2010 tu..
selebihnya kamilah yang selalu tinggalkan dia huhu
Tapi sekarang tak lagi...sebab saya mmg tinggal dgn dia..
dan rasanya sampai hujung nyawa lah saya dengan dia sebab kami lakibini mmg keje kat kampung...huhu
dan sekarang dalam proses nak buat rumah kat..belakang rumah mek jugak hehehehe..tanah orang tua kasi..alhamdulillah
tanah yang kami ada beli tu tak jadi nak buat rumah kat situ..kami cadang nak tanam getah...insyaAllah boleh jugak hasilnya...tu dalam perancangan la..
.
.
eh nak citer pasal mek..pegi melalut pasal rumah pulak..soriii
ya dia sekarang kat KL
pegi dgn kak long lepas raya korban hari tu..
mula2 mmg takmo pegi..biasala org tua kan..
mana nak duk rumah org lama2..walau anak sekalipun...
macam2 alasan dia..
last sebelum pegi dia tambah pulak angsa sebagai ternakan dia..
saya dah tahu..tu akan jadi alasan dia kalau anak2 ajak pegi rumah dorang..huhu
mmg pun.
.
.
so pendek cerita..dia pegi la..
sb kami cakap kami akan care betul2 segala macam itik serati angsa dia tu...
bagi makan 4-5 kali sehari..
tukar air sekali..
siram pokok2 bunga & tanaman2 dia jugak..
huhu
.
.
tiap kali tepon mesti tanya itik+serati+angsa dia dulu
bukan nak tanya kabar kami ni..ahh korang dah besar panjang..tahu lah jaga diri masing2-katanya
itik+serati+angsa dll tu nak kena jaga, bukan boleh buat sendiri-katanya lagi..
hah ko amik sebijik..
ngada nak manja2..takdernya..
yang dia tahu bagi tak makan kat ternakan dia
siram tak pokok2 dia..
huhu
hujan tak kat rumah-kalau tak hujan rugilah dia-tak menoreh hehehe
jawapan selamat-hujan, takleh menoreh pun..benonya tak hujan pun:-)
hehehe
itulah bonda saya. walau apa pun dia tetap kesanyangan kami:-)
mek saya...kat belakang tudung hitam tak berapa nak clear tu ma (MIL) saya...saya cuma ada doa dr dua insan ni saja..kedua ayah saya dah takder...moga Allah panjang usia mereka berdoa:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi