Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 21, 2012

Boikot : pendapat saya

Saya tekan kan sekali lagi ini hanya pendapat saya yang sangat naif ni...
.
.
bila kita berbicara pasal boikot ni..
kalau kamu kuat kamu boikot
kalau kamu belum cukup kuat tak perlu lah nak ikut boikot dan tak perlu lah nak bagi alasan yang bermacam2..itu masing2 punya usaha kan. Dan masing2 punya iman:-)
Para ilmuan kita pun dah buat ulasan. Buat setakat yang kita mampu.
Ya betul...kalau setakat boikot certain2 product takkan muflisnya si Israel/Yahudi tu..
tapi sekurang2 nya kita berusaha. Saya juga yakin, katakanlah kita boikot sesetengah barang mereka akan bagi effect juga la kpd sales mereka tu...kita ada pilihan kan?
.
.
pastu pasal anak2 muda kita yang bekerja dengan syarikat2 berkenaan...cubalah cari kerja lain pulak kan..mana tahu, dengan kerja lain kita lebih bahagia...kadang sebab rezeki x berkat kita rasa hidup ni susah sangat walau tiap2 bulan ada gaji kan. mungkin sebab kita kerja kat tempat2 macam tu? mana tahu kan.
Ubah la sikit cara tu..tak semestinya kerja sendiri tu tak menjamin kehidupan...kita usaha, kemudian serah & tawakal kepadaNya. Ubahla sikap...jgn malas, itu saja sifirnya:-)
.
.
Ya Rabbi, selamat kan saudara2 kami yang dizalimi...amin.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi