Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 08, 2014

Jadual harian seorang ibu:-)

Assalamualaikum w.b.t

Amboi kemain kan...takder apa pun cuma nak buat guide jer:-)
Jadual ni bagi saya rutin jerlah...just nak guide, kalau tersasar pun x jauh...
sebab as for me..tak ikut straight pun jadual tu...macam yang saya cakap just as a guide.
saya rasa mmg perlu ada something untuk guide kita, apa nak buat setiap hari...kalau main hentam kromo pun tak boleh jugak....macam kita as muslim la, ada Quran as a guide kan? As simple like that.

So sekarang...barulah saya jumpa timing betul untuk saya.
Weekdays mmg kena bangun around 5.30 - 5.45 pagi....lambat jer dari tu...mmg punch card merah la...
Saya cuba untuk biasakan diri nak buat sarapan setiap hari....paling cokia roti sapu jam...hahaha, jadilah kan...dan untuk menyenangkan urusan dapur saya, saya siapkan rencah2 tumis & goreng lebih awal. Prepare hari minggu...mesin segala mak nenek bawang & cili...sayur & lauk pauk pun dah siap potong dan letak dalam plastik untuk sekali masak:-)....senang & cepat...hari2 boleh masak insyaAllah. Nak dengan tak saja...kalau malas tu tak dapat lah nak nolong nye eh:-) saya pun ada jugak time yang rasa malas ya amat....huhu manusia kennn:-)
baju bajan yang kena gosok pun gosok siap2 time weken...bag anak2 siap2 sebelum tido...taklah kelam kabut hari keje tu....setakat ni boleh la ikut, saya cuba biasakan sejak tahun lepas lagi semua tu....tu yang saya cakap jadual tu as a routine...bila dah lama2 kita akan terbiasa....
Najibah nak kena hantar sebelum pukul 8.00 pagi....baru boleh pecut ke tempat keje...huhu
Weekend tu boleh lah nak leisure2 hehehe...tapi biasanya tak pun....hari tu lah nak mendobi, nak melipat...nak menyawang....dan nak berjalan2:-)hahaha
letih? semua orang pun macam tukan...unless you ada bibik...ada lah assistant...alah bisa tegal biasa orang kata...senang cakap...just remind semua tu akan terbayar dengan pahala, sekiranya dibuat dengan ikhlas...insyaAllah.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi