Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 18, 2009

Mimpi

n3 ni aku nk kata kelakar pun mcm tak...
nk kt sedih pun mcm ya jugak...huhu apa aku nk cite ni...
mcm ni semalam mcm biasa aku bangun pagi nk siapkan mcm2 hal sblm gi keje.
then lepas semua usai...mcm biasa gak aku kejutkan abang...tp nk jd cite dia mcm tak nak bangun,aku pun masuk bilik(biasa jerit je dari luar bilik...aku gerak dia...terus dia pegang tgn aku kuat2....apa hal plk...blh dia tanya aku sayang dia tak...pelik aku...aku tanya nape plk kan...dia ckp dia MIMPI (hah aku siap bold lg tu)aku tinggalkan dia ngn najibah nk kawin lain....makaih...nk pengsan aku dengar....ada ke patut....aku pun ceramah la sikit kat abang pagi2 buta tu...aku ckp selagi aku waras aku tak terPK pun nk wat camtu...nauzubillah...then aku ckp lg....even kami kawin pilihan keluarga(sapa yg pernah bc n3 lps2 taulah kisah kami)dia tetap no.1 bagi aku lps ijab&kabul selesai....dan aku lupakan semua yg pernah berlaku dlm hidup aku sebelum ni....no more.(aku telah buang semua kenangan itu selepas aku sah jadi milik dia - itu keputusan aku).Boleh plk kami sama2wat drama swasta pagi2 tu...ya mata kami sama2 meleleh....huhu....aku harap dia percaya aku.Aku terima dia seadanya....
Pelik betul aku mcmn la dia blh mimpi mcm tu....mungkin dia dok dgr satu citer kat kg kitaorg yg si isteri telah m'duakan suami nya(kisah benar)dan kantoi kn tangkap ngn pencegah....hohoho takut aku....aku takmo jadi isteri nusyuz weiii.... nauzubillah....klu pun aku buat dosa aku takmo dosa nusyuz tu...dan dosa2 besar yg lain.....nauzubillah
ok tu la cite kami berdua di subuh hening semalam....ada2 je laki gue tu...dan aku akhiri ngn gambo kenangan terindah hari bersejarah hidup aku.....

5 comments:

LiNda said...

isk..mimpi yang menyedihkan...sob sob. Harap kalian brdua bahgia sentiasa dan saling sayang menyayangi.

Manalah mungkin kita cari org lain kan... bila dah diijab kabul, seluruh hidup jiwa & raga hanya utk suami .
Berkahwin pilihan keluarga, berkat dan dirahmati . Insyallah..

Mr PenyuBiru said...

kata org mimpi mainan tido

shaliza said...

mr.penyubiru;takut jugak even mimpi.

kak linda;insyaallah...begitulah harapnya

S.YanaZ said...

hmmm...
mimpi kadang2 'tolong' mengingatkan...
:]

shaliza said...

cikgu S.YanaZ; betul tu...manusia mudah lupakan.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi