Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 31, 2009

Nak cuti2 M'sia

aku perasan lately weken kami cam tak hapening langsung
statik je...
abg sibuk ngn kebun pisang & lembu2 dia...
hmmm nk jalan pun mls...
mls nk ganggu dia...
nk jalan ngn najibah je xleh plk...
atok2 najibah mn kasi cucu dia jln klu abah dia tak ikut
hmmm alih2 dok jelah kt rumah...
blh buntu aku klu camni every week..
biasa weken mn lekat kt umah...

nk buat apa ek nk kasi weken full sikit...
keje2 rumah tu biasa la...
aku ingat nk bljr jahit baju la
blh jahit baju najibah nnt
dlm adik-beradik aku jer yg taktau jahit
kakak2 aku semua tahu jahit baju...
huishhh malu nya aku...
mak dulu siap amik upah jahit lagi...
nk kn belajar ni...
blh isi ms luang time weken klu abg sibuk ngn hal dia
pastu leh la pupuk minat kat najibah plk kan...
biar dia rajin nk belajar x mcm ibu dia
dh tua2 baru nk belajar.
tp semalam dh bagi hints kat abg nk ajak dia tdo challet kat Tok bali...
Tok bali nice place tau...leh mancing...
bl la nk pgi ni...tak sabo nyer aku
aku rasa lps cuti skul ni ok...sb skrg musim cuti ramai org...
kami xleh cuti jauh2 @ lama2
sb kami ada lembu nk kn kasi makan...
biasa lps raya korban blh la nk jalan2 jauh sikit sb lembu dah kn korban...hehehe
maklum la keje kampung cam kami ni cuti bila2 ms tp nk cuti tu yg susah...

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi