Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 22, 2009

ayam goreng rangup

hah sapa suka mkn ayam angkat tangan....
budak2 suka lah kan...mkn ayam ni
ayam masak merak,kurma,kari emmm mcm2 ahh...goreng pun sodapppp
ni nk kasi tips sikit bg ayamg goreng rangup kruk...krak..
sblm letak garam+kunyit kat ayam tu...mestilah nk kn basuh dulukan...
so basuh ngn air asam jawa utk buang lendir & tak hanyir
then bilas ngn air perahan limau nipis.....toskan jap
pastu perah limau kasturi plk....
barulah masukkan garam+kunyit....
blh gak tambah letak rempah kari sikit...
pasti ssedap....mkn plk time masih panas...
ngn nasik kosong pun takpe...



4 comments:

LiNda said...

ala.. citer jek ?
hantorlah sini..
seketul 2 ke...
akak pun nak rasa gak.
huhuhuh

shaliza said...

kak linda,kang dah smpi kat akak dah tak rangup...lemau...huhuhu

Anoy said...

aku peminat ayam goreng...tp mkn ayam selalu pun tak elok jgkkan.

shaliza said...

dila; iya la kut....sb ayam skrg bukan nyer nutural mcm dulu...semua nk express...huh aku tak gemar sgt...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi