Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 12, 2009

maid

mesti ramai org yg mampu bayar maid skrg kan...
huhu aku belum mampu lagi...
aku just cite maid sedara aku
citenya ms ada kenduri rumah atuk aku..
so sedara aku ni bw la maid dia ke rumah atuk aku...
so buat apa2 yg patut.
sedara aku ni dah tua..
anak dia gajikan maid utk jaga dia...
tak kisah la tu...
yg aku nk cite maid ni rajin sesangat...
smpi aku blh goyang kaki je ms tu...
dia jg najibah....huh lega aku...
dia jaga mmg tip top la...
smpi tertido najibah ngn dia...
aku sbnrnya kurang caya gak ngn maid ni...apatah ngn org luar...
ngeri aku dgr cite mcm...
bak org kata dlm baik2 org tu ada jugak jahatnya begitulah juga sebaliknya...
tp tak baik kan berperisangka buruk...so kita pk yg baik2 je lah...


3 comments:

LiNda said...

betul tuh.. buat baik berpada-pada .

pastu ada plak pepatah yg mengatakan.. " buat baik ada makna tuh !"

so.. berwaspada selalu.

hidet said...

maid saya pon ok..alhamdulillah

shaliza said...

kak linda; sama2 b'ingat la ya kak

hidet; bagus la klu ok...alhamdulillah

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi