Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 12, 2010

Atok


tulah atok yang pernah saya cerita.
Sekarang ada kat rumah.
seronok layan dia bercakap,sb sekarang dia cakap ikut sedap dia je due tu 'ingat2 lupa dia tu'
tengokla dia tu kurus sgt, kadang lupa makan, bila ajak makan cakap dah kenyang,baru lepas makan....takkan nak paksa pulak.
dia akan ulang tanya benda yang sama.
dia juga akan bercerita benda yang tak tahu dari mana dia dapat cerita tu.
mencabar jugak jaga orang tua kan.
Kita besok tak tahula macamana pulak ya,
jadi berbuat baikla pada org tua,sb kita tak tahu nasib kita pulak.

2 comments:

LiNda said...

Salam shaliza,

Dulu pun emak akak ada jaga arwah atok . Dia ingat2 lupa . Tapi besh .. time dia cerita tentang zaman makan ubi kayu dulu .

Betul . Kita yang kuat dan muda inilah bertanggungjawab menjaga mereka .

shaliza said...

kak linda; ye t'jawab bersama.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi