Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 02, 2011

Abaya

sekadar berkongsi....
rasanya ibu2 patut ada Abaya (baju ala jubah, just sarung jer) dirumah masing2.
sebabnya...bila terdesak senang, capai then sarung jer...
ye lah kita tak tahukan bila
- anak demam-nak kena cepat2 pgi klinik...sempat ke nak melawa lagi kalau demam tiba2 (pengalaman ni)
- tamu datang dengan tiba2 - nak2 pulak tetamu yang tak diundang. kalau ada abaya ni...sap2x soi je...apa yang penting tutp aurat:-)

2 comments:

RieNa said...

mmg mudah kalau ada jubah ni. kdg2 pakaian dlm umah x brapa senonoh skit, jd kalau ada org dtg ke, nak kuar angkat kain ke, bleh sarungkan je. jd org tak tau apa kita pakai kat dlm. ngehehehe

shaliza said...

Riena; kannn...cepat pun cepat.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi