Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 09, 2011

update:stok EBM


ni yang terkini..main longgok2 je...saya takpe sb anak dok ngn familikan...jadi tak perlu nak detail sangat labeling.

stok saya takder lah banyak macam ibu2 yang lain..
tapi alhamdulillah masih cukup untuk syahmi.
lagipun syami dah makan kan...waktu siang kadang tak habis pun 10oz yang saya bekalkan.
kat ofis skrg saya pump 2-3 kali je..tengok keaadaan
kalu dulu (sebelum syahmi mula makan) mmg ikut time la.
sekarang janji pump je.
weken mmg tak la, tapi kalu dah penuh sangat terpaksa gak...
so saya dah dpt dip dlm course BF..huhu
insyaAllah lepas ni leh dapat degree pulak.

p/s tolonglah jgn pandang lain macam bila ada ibu yang tidak menyusukan anak dia. Mungkin dia ada masalah dia sendiri, dan kalaupun kita nak dia BF anak dia, nasihat lah dengan cara yang istiqamah. Tak payah lah nak tunjuk lagak bila kita boleh BF anak kita. Doakan mereka juga mampu untuk BF anak2 mereka.

2 comments:

RieNa said...

betul, kita yg bleh bg susu kat anak jgn rasa bangga diri, Allah nak tarik nikmat sekejap je. yg penting kena sentiasa syukur dan bersangka baik dgn org lain.

shaliza said...

Riena; Yup sekelip mata saja...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi