Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 22, 2011

susulan

eretan dari n3 lepas yang bunyi guruh kuat yang amat tu...ala malas nak backlink. ada kat bawah tu je.
saya macam terinsaf la kejap...iya lah,syukur lagi umur masih ada.
dibuatnya masa tu dah sampai...huhu dengan belum solat.
belum solat tu satu hal, rumah macam tokang pecah pun iya jugak.
bukan apa, malukan bila jadi something bila org datang rumah kita macam tokang pecah. ish2
jadi mulai semalam, saya akan pastikan sebelum tido saya mesti
- solat isyak
- kemas dapur
- lipat kain @ pastikan kain dalam bakul tak berselerak
- pastikan menan anak2 kemas.
payah jugak ni nak biasakan diri...
saya selalu beralasan
-anak2 kecik...kemas pun selerak balik nanti
-ala tido dulu la...kang bangun solat la (kalau mati macamana?)
-penat la, asyik aku je (la sapa lagi nak buat kalau bukan kamu)
alola...habit yang sangat tak baik.
Muharam tak lama lagikan..
jadi boleh la berhijarah ke arah yang lebih baik kan..insyAllah.
Nak kena tanamkan dalam hati setiap apa yang baik pasti dibalas baik...insyaAllah.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi