Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

March 16, 2012

kenapa ber"blog"

Salam Jumaat semua...ohhh kami di pantai timur wekend...selamat bekerja pada sebelah pantai barat...
.
.
ada yang tanya (sedara) knp berblog?
blog tu apa benda?
.
.
first, TQ la sudi baca blog yang takder apa2 ni.
benarnya berblog ni cuma terpengaruh jer..
suka2..
pastu ada pulak baca cerita yang blogger boleh kaya raya dengan berblog..
huhu...baik lupakan lah kalau intention hanya nak duit...tak dapatnya..tak dinafikan ramai yang boleh buat duit dengan blogging tapi tak semua incomenya lebat kan...
kalau nak duit kena buat betul2...kena jual nama blog merata2...
kalau setakat duk tunggu orang baca blog kita (mcm gue la tu) lupakan lah..
kena exposekan diri pada dunia luar...
jadi kesimpulanya...saya ber"blog" hanya untuk diri sendiri..nak "compile"kan (ada ke?) cerita2/kejadian yang berlaku sekitar diri sendiri saja.
.
.
kepada yang bertanya tu (jomlah kongsi cerita kita kpd dunia) cerita yang tak mengarut la...jgn yang bukan2 pulak kan...hehhe
.
.
saya suka jer merepek meraban kat sini. Selain orang baca cerita kita, boleh la nak tambah kenalan tu...mana tau dari alam maya ke alma nyata kan...
.
.
so ok...jom buat blog semua...pakat2 cerita apa yang boleh dikongsi bersama. Iyalah, tak semua benda kita boleh kongsi. Yang terlalu peribadi tu simpanlah.
Rasanya saya tetap akan berblog walau takder yang baca blog saya ni...sebab ianya untuk saya. Untuk tatapan anak-cucu nanti,InsyaAllah.
.
.
kesimpulanya ber"blog" atas niat masing2 la....

2 comments:

aNoY said...

setuju

intention aku ber'blog' pun sbb suke merepek meraban. ade org nak baca ke takde ke takpe. mmg suka suki je pun. nuffnang etc sume aku tak sign-up. aterrr malas benor nak manage mende2 tu.

blog bole consider mcm virtual dairy. tp jgn la tulih hat secret mecret nau. nak jgk bole tp kasik password la kan.

atleast ade jugak 'sesuatu' utk dikenang dpd takde kan.

linziana said...

:).Sebenarnya nak juai nama blog bukannya senang.nak kena mengadap Pc 24 jam.zaman student dulu buleh la.Kalu meniaga pun logik jugak,Tapi bak kata shaliza berblog hanyalah untuk tatapan peribadi.tak suka baca tutp sudah kan?Me ber blog pun hanyalah menulis peristiwa masa itu.Al maklumla masa tak buleh diulang tapi hanya dikenang kan?

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi