Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 28, 2012

Anak saudara


saya ada ramai anak sedara
lagi2 bila dah kawin ni..lagi lah ramai
kalau sebelah abang lagi ramai rasanya..sb dia ada ibu tiri..
tapi sayang saya tak kenal.
yang saya kenal anak2 kakak tiri dia..besar2 dah.
nak kata rapat tu mmg tak lah..
bagi saya kalau rapat ni kita tahu semua hal mereka kan..
ini kan keluarga tiri dia..anak2 kakak kandung dia pun saya tak berapa rapat..
dorang macam takut2 dengan makcik dorang ni..
tu yang kalau balik kampung mmg jrg dorang nak berbual dengan saya..
tapi kalau anak saudara belah saya mmg rapat..boleh borak2..kenapa ye jadi macam tu.
"bekheng" sangat ke saya ni.
Tapi mmg, kalau keluar dengan saya....saya akan tegur mana yang silap...cara pakai dorang..kalau time solat mmg saya ajak dorang solat-tu namanya garang ke? Tu kan kewajipan...wallahua'lam.
tapi rasanya saya  takder beza2 pun dorang ni semua...entah lah.
Cumanya saya nak dorang tahu..saya tegur untuk kebaikan.
 
 pic semalam di pantai irama...dengan anak sedara belah abang..

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi