Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 27, 2012

Mencari Tiket Keretapi

Tajuk dah boleh buat tajuk novel dah tu kan?
Kisahnya, angah & anak2 dia balik kampung (macam biasa la cuti sekolah ni kan)
Dia balik dengan bas, tapi nak pergi dengan keretapi. Katanya best naik keretapi.
Tahun lepas pun dorang balik JB dengan train..seronok lah budak2 kan.
.
.
So pagi tadi pesan dengan officemate minta dia tolong belikan sebab dia keluar ke Pasir Mas (tempat nak naik train nanti)
Nak jadi cerita tiket katanya sudah habis untuk tarikh yang saya minta. Tiket seterusnya yang kosong lagi seminggu lebih...wah lama tu..
Yang si angah mmg gelabah la bila saya cakap tiket takder & yang kosong lambat lagi..
macam2 la tu fikirkan-ialah anak2 sekolah, nak kena prepare apa yang patut kan.
.
.
Saya cakap takper la, biar saya cari agen travel kat Wakaf Che Yeh, mungkin ada agen untuk tiket train KTM...so keluar lah saya dari sarang ofis. Jumpa satu pejabat agen travel ni, tapi berkunci pulak, telefon cakap ada kat main ofis saja, which is main ofis kat KB..alahai nak kena pegi KB pulak...takper la niat untuk kakak tersayang kan...tangguh pun kena pegi cari jugak.

Jadi hari ni saya ke KB setelah berapa lama tak pegi...wahhh kagum sekejap..jalan pun dah ada atas bawah...dulu ada trafic lite dah takder, nasib masih boleh ingat jalan..huhu

Terfikir saya (ni masuk bab politik sikit) mana lah yang orang cakap KB (ibu negeri Kelantan) ni tak membangun. Rasanya ok jer..saya tengok kat negeri2 lain pun macam serupa jer, entah lah kat mana la yang tak membangun tu pun tak tahu la. Ok lupakan lah pasal tu..kita cerita lain:-)

Ok sampailah saya kat travel agen ni.....cakap2 apa yang nak..ok lah dapat tiket yang dekat sikit dengan tarikh yang angah nak tu..alhamdulillah.
Pastu tertengok lah pulak pakej percutian yang ada...hmmm best nya la kalau dapat pegi..(sekarang tak boleh nak gi cuti jauh2...dalam proses nak buat rumah kan, nak pakai duit semua tu) takperlah, insyaAllah ada lah tu di lain kali kan..
.
hah dah la tu..habis lah cerita 'Mencari Tiket Keretapi'
sikit gambo KB yang sempat saya capture sakni:-)



byee....

2 comments:

RieNa said...

riena nak blk KB esok. yeay! tp kejap je,lusa dah blk penang blk. x puas nak jalan2 cari mkn ziarah sedara mara. huhu

shaliza said...

Riena: kejapnya...nanti kalu balik lama leh la roger2 ya.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi