Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

July 20, 2013

gewwammm la gujak....

Assalamualaikum w.b.t

kesian pun ya...nak marah pun ya...
kat siapa tu?
huhu
kpd tok saya- sebab dia ganggu jiwa saya tadi...bukan hari ni jer...selalu la jugak anti betul dia dgn saya, apalah yang saya buat tak kena pada mata dia:-(
tapi kena sabar jerlah sb dia dah kategori (betul ke eja macam tu) nyanyuk:-)

tarik nafas...lepas....tarik...lepas...
ish kalau tak sabar tadi mahu aku jawab...nasib baik ada akal lagi...ingat lagi yang dia adalah 'tok aku yang sudah nyanyuk'...allahuakbar....ujian:-)

p/s anak2 & cucu yang x tinggal sekali mmg tak akan rasa apa yang kita rasa...kalau tinggal sekali la baru tahu apa yang kita cerita tu betul@tidak..fuhhh

3 comments:

Kakzakie said...

Menjaga org tua ditambah nyanyuk pulak memang menagih kesabaran... Tapi kalau dia sihat ok lagi berbanding kalau sakit lagi susah..

azieazah said...

Sebenarnya itu adalah ujian dan dugaan bagi anak cucu bila ada tok/tokwan yang dah nyanyuk untuk dijaga. Sesiapa yang boleh bersabar dan ikhlas, akan mendapat ganjaran yang manis, insyaAllah...

Bersabar ya.

shaliza said...

Kakzakie; Betul tu, dia sihat pun dah syukur amat..kalau terbaring lagi susah..TQ

KakAzie;InsyaAllah...kadang2 diluar kawalan kita...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi