Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 24, 2014

borak 0

Assalamualaikum w.b.t

Saya x tahu nak buat entri apa...kosong sangat idea...saya tulis jelah apa yang terlintas..
.
.
Nak kata makanan anak saya terkawal sepenuhnya...tak juga..
iyalah bukan saya sorang yang menjamu mereka...di luar kawalan jugak:-)
.
.
tapi seboleh mungkin saya cuba untuk memberi makanan yang terbaik untuk mereka.
kadang gaduh jugak lah dengan abah dorang...abah dorang bagi jer bila ank minta...jajan ke gula2 ke..ok jer
bila saya tengok hmmm berbakul jugaklah bebelan dari saya....saya faham, kami (saya & abang) dibesarkan dengan cara berbeza...tu yang kadang 'misscommunication'...hikss 
Sebab tu saya seboleh mungkin nak masak sendiri...dari tak tahu apa2 sekarang...dah boleh masak macam2..hehehe ala...tak tahu google...tanya orang tua kan...bukan susah pun.
okaylah tu kan...ada peningkatan.
dan sekarang dah ringan sikit...sb saya dah ada pembantu...
jaga adik, kakak belum past...adik ngek sikit jer..dah gelabah....
boleh la tolong ibu sikit2...kalau masak tu boleh la potong2 sayur...kacau kuah (dalam perhatian saya ya...insyaAllah selamat)....gentel2 biskut...fishball..chicken ball...hmmm...basuh pinggan..sapu lantai..hehehe
kejam ke saya? Rasanya tak kot...untuk mereka jugak, bila besar nanti...takkan nak mengadap buku 24/7 kan...tak berbaloi jugak pandai belajar..tapi ilmu hidup takder....
.
.
ooh ya..soalan bodoh dari saya..lepas ni bila harga minyak petrol ada naik turun, harga barang pun ada naik turun ke? saya tengok sekarang kemain lagi harga barang keperluan....macamana nak makan makanan organik, harga yang tak organik pun kemain lagi:-) guna/pakai jerlah apa yang ada yer tak:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi