Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

November 17, 2014

Habbatusauda

Assalamualaikum w.b.t

Nak cerita sikit pasal habbatusauda ni...
rasanya semua orang tahu khasiat dia kan...tapi ini pengalaman saya:-)
.
.
baru2 ni kan saniy demam+batuk...pegi klinik dah amik ubat pun...
tapi budak kecik kan....susah la nak kasi ubatnya...kasi 2.5ml belum tentu masuk semua...
being mak kan...cari jugaklah altenatif lain...kesian kat anak oiiii
saya pun cuba makan habbatusauda....sambil tu saniy saya suapkan sedikit madu untuk legakan batuk dia..
sayakan BF mom...jadi secara tak langsung susu tu jugak ada khasiat habbatusauda...alhamdulillah...batuk saniy hilang...jadi sejak hari tu...saya mmg letak semua masakan saya dengan habbatusauda.....susu badan pun banyak...cubalah untuk ibu2 yang BF anak tu...

1 comment:

RieNa said...

mmg terbaik habbatussaudaa'. bagus sgt kalau dpt amalkan. anak2 riena bleh mkn madu je, habbatussauda' diorang takleh telan lg. :)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi