Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 24, 2015

Agar-agar aka beledo

Assalamualaikum w.b.t

orang kelantan panggil beledo...
agar-agar cendol..
sepatutnya dua lapis..atas cendol kat bawah gula melaka..
tapi biasalah saya sedikit bijak dan terlebih malas...saya campurkan sekali..takder lapis2..hiks
sedap jugak...ala kita minum air cendol tu dah siap campur kan...hah camtulah jugak sifir saya pakai nak buat agar-agar ni...the outcome not bad at all...hahaha perasan:-)
cantik acuan ni...tak sia2 beli.

3 comments:

aTieYusof Family said...

ohh baru plak sy tau agar2 cendol.. sedap nmpk tu..
Salam kenal..follow sni #116.. :)

Kakzakie said...

Acuan cantik rasa bertambah sedap Liza:)
Puasa makan yg macam ini memang sedap.

shaliza said...

Atie; most welcome atie..TQ
Kakzakie; letak petiais...sejuk masuk tekak:-)TK Kak.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi