Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 14, 2015

Displin

Assalamualaikum w.b.t

susah betul nak maintain kemas kat rumah...
betul ke orang kata ada anak kecik macam tu lah.
tapi saya pernah jer nampak orang ada anak kecik rumah dorang maintain kemas jer..wonder jugaklah anak dorang ni 'displin' betul..
tak boring ke dorang main dalam bilik jer...
kalau anak saya..dari dalam bilik sampai ke dapur menan dorang...yang tukang kemas ibu la sapa lagi...
betul kena syukur...tu maknanya ada anak kan?
tapi nak jugak rumah kemas kan....saya ni bila datang time tak berapa nak betul...sakit jugak kepala bila tengok sepah2...dah minta dorang kemas balik...tau sajalah budak2 punya kemas...kalau kita tak betulkan balik..asal kemas jerlah dorangkan...hehehe
boleh jer nak pejam mata jer...tapi tulah...ada jugak masa tak boleh nak pejam mata...sakit mata adalah :-)
kat rumah ni...dinding pun dah jadi art wall dah...macam2 ada..berseni sangat :-)
ada papan putih pun dorang bantai kat dinding jugak....sekarang si kecik pulak amik alih..abang & kakak dah tak conteng dinding sangat dah.
hehehe..saja jer..tiba2 terlintas pulak...sebab ramai jer up rumah mereka kemas jer...kalau tengok rumah saya agaknya mesti mereka cakap rumah ke kapal pecah tu?
jangan takut tau nak bertamu rumah saya...jemput la...saya sangat mengalu-alukan:-)

nak kena 'displin' kan orang dalam rumah ni biar berkemas rumah...sudah buat aktiviti sila kemas ya...kang ibu jadi rimau jadian....aauuummmmm :-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi