Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 21, 2015

Najibah puasa & terawih

Assalamulaikum w.b.t

Kakak x puasa penuh...dapat la sekerat hari...hiks
kesian betul...melepek jer dia.
bila kita suruh buka...dok la tanya boleh ke?
hehehe...kesian.
nak puasa penuh tapi time sahur x nak makan...susah la nak bertahankan...takpelah slowly belajar yer kakak.
terawih tiap2 mlm dia pegi...bila tanya tokmek dia solat ke tak...tokmek dia cakap solat..boleh ikut.
tapi balik mengomel la...banyak sangat solat....bulan puasa kak...terawih hanya ada bulan puasa....istimewa untuk kita umat Nabi Muhammad...so jangan lepaskan peluang...ni kesian kat ibu, tak boleh nak terawih kat masjid...lain tahun entah ada lagi ke tak untuk ibu...mohon jerlah Allah panjangkan umo ibu...kat rumah bukan tak buat, buat tapi seronok sebab takder selawat semua tu....kita cuma nak habiskan terawih cepat nak kejarkan askar kecik tu....masa terhad lah...nak kena tidokan dia:-)
Saya dulu pun masa umo 7thn belum puasa penuh lagi...rasanya saya mula puasa penuh betul2 umo 9tahun kot...hehehehe. Salute kat kawan2 dulu yang boleh puasa penuh sejak dari 5-6thn. Tahniah jugak buat ibu2 yang boleh melatih anak2 puasa penuh:-) sejak kecil. Solat pun jangan lupa ya...umo 7 tahun kena solat cukup 5 waktu...10 th kena rotan bila tak buat...

Selamat berpuasa semua...semoga amal kita diterima olehNya

1 comment:

anyss said...

assalamualaikum,
alahai kakak....kesiannya dia

esok puasa lagi tau, jangan serik

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi