Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 29, 2015

Mana lah letaknya hati

Assalamualiakum w.b.t

Sampainya hati buat budak macam tu...kalau pun bukan ank kandung, simpati lah sikit. Apalah agaknya salah budak tu smpi cacat seumur hidup budak tu dibuat mereka. Allah nak tunjuk tu..dipanjangkan umur budak tu. Kalau tengok pada kecederaan, takut dan ngeri. Yang sibapa tu tunggul ke apa...anak kamu kot..takkan tengok saja...alahai.

#adikyaya

4 comments:

azieazah said...

Si ibu kandung pun kabarnya, sudah 6 bulan tidak melihat anak sendiri. Alangkah sadisnya...

Semoga Tuhan akan merahmati si anak yang malang itu...

Kakzakie said...

Kakak ingatkan ibu tirinya tak siuman Liza.
Tanggapan kakak juga bapanya tak tahu
Alkisahnya mereka memang sengaja kalau tak mana mungkin cuba nak lari ke Thailand.

shaliza said...

Kak Azie; Tulah...bila isibu bertanya katanya anak takmo jumpa, kesian ibu terima anak dah sempurna:-(

Kakzakie; Nak lari mana...last2 kena tangkap jugak...

Ibu n Abah said...

Salam kenal shaliza..
Akak pulak rasa macam bapak dia yg lebih mendera anaknya sebab kalau ikut berita suratkhabar, mak tiri yg akhirnya serahkan Yaya pada ibubkandung. Ikut logiklaa kalau maktiri yg dera... Tentu dia pun takut yaya pulang kepada ibukandung.
Apapun.... Hanya ALLAH yg Maha Mengerahui.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi