Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 24, 2015

macam-macam puasa

Assalamualaikum w.b.t

Kenapalah pilih jalan dosa?
sebab tiada kebaikan dalam diri bukan jahat...hehehe

p/s saya harap semalam keluarga itu berada dalam darurat/keuzuran...mungkin dalam musafir. 2-3 orang 'cukup dewasa' tidak berpuasa (lelaki & wanita)..Allahu...ampun kan aku, tertengok dan menelah.

p/s ramai jugak anak2 muda kita juga tidak berpuasa...kesianya mereka. budak 6-7thn pun beria puasa kita yang muda2 ni dah kenapa takmo puasa?

p/s kesian jugak mereka yang puasa tapi...x solat...x tutup aurat. kesian tau..penat kot puasa but at the end nothing:-(

p/s makanan lebihan buffet boleh bagi kat orang x mampu....boleh bukan tak boleh, tak salah pun dari membazir kan? Tapi...makanan lebih kot...nak bagi, bagilah masak baru masak...lagi berganda korang dapat. golongan susah pun ada perasaan kot...

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi