Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 25, 2015

Kakak & basikal

Assalamualaikum w.b.t

Kami ada belikan basikal baru  untuk kakak...abe mi pun ada. Tapi abe mi belum boleh kayuh betul2...masih pakai roda ketiga.

Kakak mmg dah terer benar dah...siap boleh lepas sebelah tangan...berlagak betul dia dapat tunjuk kat ibu bawa basikal sebelah tangan...dia tak tahu ibu boleh lepas 2-2 belah tangan...taknak tunjuk kat dia..kang nanti dibuat jugak...hiks

Bila kat rumah tokma tau dia naik basikal siapa? Basikal besar, basikal anak ma uda dorang...lama punya, zaman dorang sekolah..sekarang dorang kat U semuanya...aduhai. Abah dorang la suruh repair boleh bagi  anak-anak Kak Nah tumpang naik...huh..kemain lagi dia dapat naik basikal besar...bila balik dari keje kemain lengit tengok dia...mana taknya dok naik basikal sehari suntuk masa cuti sekolah baru ni...
Sekarang dah okay la (kurang berbasikal) sebab dah sekolah lagi pulak puasa (walau dia sekerat hari jer) penat jugak lah tu...sekerat pun dah pukul 3-4 ptg baru jamah makanan...baru belajar katakan..
tengok kakak...berpeluh2 tak daya ibu nak melarang dah..gasak kamu lah asal kamu seronok.

3 comments:

insan marhaen said...

Berbasikal boleh bina tumbesaran dan keyakinan diri juga sebenarnya...

Kakzakie said...

Budak ni kan Liza selain main main/mandi-manda basikal juga salah satu yg buat mereka paling suka main tau. Hangit ke apa tak jadi masalah. Tapi kakak suka budak main basikal bagi mereka exercise.. Cuma kita kena perhatilah. Kalau kat kg tak ada masalah - enjoylah!

shaliza said...

Pak IM; harapnya lebih yakin lah dia lepas ni.

KakZakie; Ya kat kampung lebih selamat la sikit tapi nak kena tengok2 jugak:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi