Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 10, 2015

long silence

Assalamualaikum w.b.t

Salam semua...alahai lama nyer stuck...hehehe
sori kan ambo ya...bukan malas..bukan takder cerita...tapi ntah...mungkin faktor usia..dah tak berapa nak update stori...hehehe
.
.
ada jer cerita yang nak share...takperlah kalau ada luang saya kongsi ya...
cerita si kecik saniy yang menginjak ke satu tahun...
cerita setahun dok rumah sendiri...yang masih tak siap2
cerita pegi mancing
cerita anak2 buah yang ramai
cerita jalan2 - dekat2 jer pun:-)
.
.
ada la cerita nyer..nak up jer yang x buat.

macam2 hal yang jadi kat negara kita pun jadi faktor jugak kot...
jadi lebih suka jadi pemerhati...
macam2 kisah...pelik2 pun iya...
mohon banyak la...Malaysia masih dilindungi, selamat dari anasir luar...seram jer mikir:-(

Salam takziah jugak untuk mangsa2 gempa bumi di Sabah...
dulu bejar geografi, Malaysia negara yang terlindung dari bencana...sekarang tak lagi kot...
Allah jua lah yang tahu....kembalilah kepada Dia..
Kita ni bukan risau diri kita...tapi yang lebih merisaukan anak cucu cicit nanti..yang akan menanggung susah senang hidup akibat tangan2 kita...tapi bila kita tetapkan hati anak2 pada Allah...bergantung harap hanya pada Dia...insyaAllah selamat lah mereka....tanamkan benih agama dalam diri mereka....kuatlah mereka walau apa saja yang datang...amin.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi