Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 17, 2015

Belajar Puasa

Assalamualaikum w.b.t

Kakak tahun ni 6thn...so far dia belum pernah puasa. Dia tahulah puasa tu apa. Tahan lapar waktu siang...
Tahun ni saya saya cakap, ibu tak paksa kakak puasa, tapi kalau nak puasa ibu suka...bagus. Belajar tahan lapar tak kiralah penuh atau tak...ramai lagi manusia yang terpaksa 'puasa' sebab takder makanan...
.
.
dia okay jer...kita tengoklah kemampuan dia...
saya ada bagi jam loceng untuk dia belajar bangun sahur nanti...tapi nak kena kejut jugak rasanya nanti..
kakak ni liat sikit bangun pagi....tahun depan darjah satu tak tau lah macamana.

Okay semua...selamat berpuasa ya...tingkatkan amal ibadah dibulan yang Allah bagi berlipat kali ganda ni..

2 comments:

insan marhaen said...

Baguslah ajar dia berpuasa. Ajar juga sembahyang sebab segala amal dikira bermula dengan sembahyang

shaliza said...

Pak IM; solat alhamdulillah dah okay...cuma kena peringatkan selalu:-
) Terima Kasih

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi