Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

April 22, 2008

ziarah

memnadangkan aku dah ok...
so mlm td kami wat xtvt ziarah...
weken tak berjalan kan....
kami ke rumah makcik aku....mak uda...
dh lm nk pgi...tp dia takder kat rumah...
dia kn tahan wad kat Perak....
dia ckp balik Perak just nk lawat sedara..
last2 dia plk masuk spital...
lm tau...dkt sebulan...
dia citer smpi perak....dia sakit...
sebelah tangan dia takleh nk gerak...menyusuk2
dia mmg dh sakit sikit2 sblm pgi...tp ingt takder apa2...
so mlm td pun tgn dia still takleh nk gerak cam biasa...
doktor suspect tulang reput....
ntah la...
lps borak2...
kami minta diri coz nk gi tgk tok cik plk....
harap dia cepat sembuh...
then gerak k'rmh tok cik....
alhamdulillah....dia dh ok...
2 mgu tak tgk dia...
dh sihat dah...
biasa la kan dah berumur...
tp aku doakan dia panjang umo...
then selesai la sesi ziarah kami mlm tadi....
aku bkn apa...klu tak ziarah org2 tua ni rasa takleh duk plk...
tu sebab weken je kami tak gi jln2 mcm pasangan lain...
kami klu blh nk kerumah tok2 je....rs mcm tak sedap je klu tak gi rumah mereka.....

3 comments:

Pen Drive said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Pen Drive, I hope you enjoy. The address is http://pen-drive-brasil.blogspot.com. A hug.

ita.itu said...

tulang reput dik? takutnye dgr

shaliza said...

kak ita; a'a kak....sakit sgt dia ckp...sengal2...nasib anak2 dh besar.....

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi