Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 31, 2010

Novel: Saksi Cinta

sinopsis:-
Mengenali Juliana seakan satu anugerah yang Allah berikan kepada Iskandar. Kelahiran gadis itu telah menceriakan hidupnya dan disayangi oleh seluruh ahli keluarga serta sahabatnya.Juliana begitu istimewa. MAlah, Juliana juga telah mengajarnya menjadi seorang lelaki yang lebih bertanggungjawab.
Di saat Iskandar masih berteka-teki tentang perasaanya terhadap Juliana,Maya hadir menghulur salam perkenalan. Ternyata wajah ayu, kesopanan dan kelembutan gadis itu telah mencuri hati lelakinya. Dia rela bersama Maya walaupun jalan yang dilalui tidak semudah dan seindah ketika berdampingan dengan Juliana.
Bagi Juliana, dia terpaksa akur...Iskandar bukan miliknya. Demi sayang, dia sanggup melihat Iskandar berbahagia walaupun hatinya merintih hiba. Namun, saat semua impian ingin dicapai, Iskandar hadir memberi segunung harapan. Dia KEliru. Adakah Iskandar lelaki yang sama pernah bertapak dalam hatinya.

p/s saya sedang sedaya upaya nak habis kan novel ini,almaklum sudah lama tidak bernovel,singgah kedai buku tadi terus amik satu...untuk santapan dikala luang....najibah jgn kacau ibu...pegi main ngn abah...
-Jiwang ke orang yang suka baca novel?


1 comment:

norliahk said...

Akak berumur 43tahun dan minat membaca novel ni sejak di alam persekolah lagi. Jiwang? Bukan, tapi sedikit sensitif, peka dan memahami.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi