Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 05, 2012

cerita budak sekolah

pagi2 tgh dok drive dgr radio best kan...
layan la jugak ngantuk2 tu.
pagi ni banyak cerita kat radio berkisar ttg sekolah.
pastu ada tu cerita perangai budak2 sekarang yang agak menakutkan-ganster
ramai yg bagi komen, punca & sebab..
pastu ada yang komen cikgu pilih kasih..
mak+bapak yang lepas tangan
budak yang sangat susah nak tegur
mcm2 la
yang pasti semuanya pun patut sedar.
masing2 ada tanggung jawab
tak boleh nak saling tunding jari
kalau semua sedar, insyaAllah masalah takkan timbul
cuba bayangkan masalah cikgu2 kita
dengan budak yang ramai-katakan darjah 1 ada 7-8 kelas?
boleh kawal ke?
saya tak nafikan ada jurang budak kelas pandai & budak kelas kurang pandai ni.
tapi saya rasa nak salah cikgu pun tak leh jugak
mereka rasanya dah sehabis daya dah nak mengajar budak2 tu...
budak yang berada di kelas hujung2 ni biasanya rendah diri.
mereka rasa mereka sangat jauh beza dengan budak yang agak pandai..
pastu mak+bapak pulak takder nak bagi sokongan.
hantar anak ke sekolah semata2..
kau belajar ke tak itu ko punya pasal...masalah la macam ni kan?
mereka takder kesedaran nak merubah kehidupan.
jadi, samapai bila2 pun akan begitu.
kalau kita sedar, ILMU boleh merubah kehidupan kita, insyaAllah kehidupan kita akan berubah kepada yang lebih baik.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi