Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

January 11, 2012

rambling

rasanya sudah lega sikitkan mak+ayah...
yelah anak2 dah masuk sekolah
duit pun boleh tahan banyak yang habis
kalau preschool pun banyak pakai duit
daftar pun main ratus2 malah ada yang ribu riban...
kalau yang pilih sekolah yang standard2 tu banyak la kena perabis...
tapi rasanya mak+ayah sekarang dah tak kisah...janji anak bijak kan.Habis pun takper..

kalau dulu rata2 mak+ayah hantar sekolah bila umo 6 thn untuk tadika sekarang 3/4 tahun dah hantar dah...nak anak pandai berkawan & bijak.

sebab tu saya rasa sekarang jarang nak tengok anak2 nangis masuk darjah 1...sebab dorang dah biasa berkawan dan dilatih untuk masuk kelas kan...banyak sungguh beza dulu & sekarang

suka tengok kawan2 yang dah ada anak sekolah...pagi2 mesti sibuk kan
alangkan saya yang tak sekolah lagi pun pagi2 sampai termengah2 nak siap kan memasing...
nak hantar rumah pengasuh je pun...tapi happy rasa macam tak cukup kaki tangan pagi2 tu.
mana nak mandikan anak...nak masak bekal anak...nak simpan EBM..nak kemas tempat tido...nak kemas baju anak2..huhu

nanti bila anak dah sekolah lagi la banyak perkara yang kena siapkan...huhu insyaAllah.

saya dulu tak pegi preschool pun...tapi saya dah boleh baca masa umo 5thn lagi (eceheceh berlagak pulak kan) ok la tu bagi anak kampung macam saya kan?
pastu masuk standard 1 arwah ayah (al-fatihah) hantar sampai gate je...pandai2 la ko cari kelas sendiri...sebelum dah pegi la kan...register. bawa la duit belanja 50sen...
begitulah sampai standard 6...pegi naik basikal je, kadang2 ada ayah hantar, kadang jalan kaki bila basikat rosak...tapi dulu best tak rasa pun penat berjalan...mungkin zaman kanak2 main2 lebih tu yang tak rasa tu...tapi mmg best.

banyak kenangan dulu2 kan..tapi sayang takder gambo...dulu2 mana mampu nak pakai camera. kalau tumpang camera orang pun nak kena cuci bagai...sudahnya takder gambo la.
sekolah saya dulu pun dah lain...banyak bangunan baru naik...cantik dah..dulu pun cantik tapi sekarang lagi cantik...nanti ada masa saya bawa anak2 pegi amik gambo kat situ..insyAllah

eh panjang pulak merepek...sambung lain kali la pulak..

satu nak pesan untuk diri sendiri...nak hantar anak sekolah sekarang nak kena ada duit...bukan macam dulu...


No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi