Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

March 10, 2013

Teman orang memancing..

Assalamualaikum w.b.t

Bosan tak tahu nak buat apa kami pegi mancing semalam....keje banyak, tapi tu lah kan nak jugak keluar untuk lepaskan lelah:-)
 
Cuti weken kami sekarang mmg kami akan buat apa yang patut untuk rumah yang sedang kami buat, untuk masa sekarang mmg kami tak upah sesapa lagi, mungkin untuk bhgian bumbung kami akan panggil orang:-)....ohhh yaa kami buat sendiri sb suami saya tukang rumah:-) boleh la save sedikit budget:-)..rumah kecik2 jer....setakat apa yang kami ada sb tak buat pinjaman pun.

so, minggu ni mungkin penat lain macam sikit..saya pun dah hint2 nak jalan2..hah pegi picnic la kami...dia bawa joran tu yang sempat mancing tu..dapat la ikan gelama 2 ekor..sambil2 main dengan anak2...hilang la sikit rasa lelah tu...

tak masak apa pun, beli nasi bungkus dan laksa...bawa bekal tu jer... sekejap jer pun lepas solat zohor terus balik..anak2 dah mengamuk nak tido...bawa khemah pun tak tido...anak2 tak biasa lagi..panas pun iya..so lepas solat & makan yang entah kali ke berapa terus balik...on the way balik pun beli makan lagi dan lagi..sampaikan semalam saya rasa perut dah nak pecah sebab kenyang....ishhh serik pulak rasa sebab tak selesa...tulah kan..makan kena berpada2 berhenti sebelum kenyang, ni tak selagi tak jadi ular sawa tak berenti...buruk lantak betul:-)
dalam gambar cantik jugak pantai ni...

yang kami bawa

makan jeli kelapa..sedap sejuk2 time panas tu:-)

kakak pun makna jeli juga:-)

tu orang yang sedang campak pancing...saya tunggu bawah pondok jer...

syahmi nak gi kat abah ya?
tulah saja laporan hujung minggu ini:-) boleh la wat modal update:-)

4 comments:

mokjadeandell said...

minggu lepas makcik sekeluarga dari tok sampai cicit bermalam kat kelong.Mmg seronok walau ikan tak dapat banyak mana pun.

Daddy Ziyyad said...

Wah,.bertuah tu sebab suami awak tukang rumah...senang, jimat..boleh buat rumah sendiri....Takpe, slow slow buat...janji puas hati :)

Kat pantai mana tu ya? nampak macam pantai area Tganu/kelantan...

shaliza said...

mokja; mmg seronok nak2 klu minat, saya tak minat pun sekadar teman jer.

daddy Ziyyad; pantai dalam rhu, semerak, tok bali:-)

nik ros said...

seronok jugak sekali sekala mcm ni. rindunya nak pi pantai.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi