Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 11, 2014

Bonda - Cinta kamu hingga ke syurga

Assalamualaikum w.b.t

** Entri schedule ni**

Ooo bulan ni bulan istimewa kan...
semuanya pun ada...

Hari Jururawat - 12 May
Hari Ibu - 11 May (Ahad ke-2 setiap May)
Hari Guru - 16 May

Yang paling istimewa semestinya Hari Ibu kan...
Jujur, saya x pernah raikan pun hari ibu ni....paling tidak ucap selamat jer...orang kampung biasa jer macam tu...

Tapi kasih & pergorbanan ibu tetap kami hargai...seumur hidup 
tanpa dia takderlah kita kan...
doa dia sentiasa mengiringi kita, even seburuk mana pun anak itu...itulah ibu
tak pernah mendoakan yang buruk2 untuk anak

Untuk mek,
Terima kasih atas apa saja yang telah mek berikan sepanjang hidup ini
takder apa yang boleh membalasnya...
cuma berharap dapat menjaga & menberi kasih sayang yang tak bertepi buat mek selagi hayat dikandung badan....
Riak wajah mek yang tak pernah menunjukkan keletihan sepanjang menunaikan tangungjawab sebagai ibu, sementelah tanpa lelaki yang bergelar suami...semuanya ditanggung sendiri...betapa kuat mek...kalau anak mu ini belum tentu dapat  lalui benda yang sama...
Dihujung2 usiamu ini, anak mu ini mohon segala kegembiraan dan rasa senang itu milik mu....ameen
Selamanya pun mek tetap dihati....
Panjang umur ibu ku ini Ya Allah..tak pernah aku rasa cukup dengan kasih sayang dia...pinjamkan aku dia selama yang mungkin. Berikan dia kesihatan yang baik, rasa ketenangan & kebahagian.
p/s untuk semua yang bergelar ibu....hari ini hari kita...Selamat Hari Ibu semua:-)

2 comments:

PakMail said...

Kasih ibu sepanjang hayat. Tak terbalas sepanjang hayat kita juga.

shaliza said...

Terima kasih PakMail:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi