Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

May 15, 2014

Mohd Syahmi

Assalamualaikum w.b.t

ank bertuah saya ni tak lama lagi nak jadi abang dah.
pantang orang panggil dia adik..terus betulkan - abe lah:-)
abe mi in action....nak gi ngaji harus la ensem:-)



dah belajar ngaji dengan tokmek dah...
klu saya yang ajar, hmmm banyak betul tang konarnya...huhu
tak boleh nak banyak sikit...mula la keluar macam2 peel.
anak lelaki:-) tapi saya ajar jer sambil dia dok main pun boleh:-)
tak perlu nak formal sangat kan

ingat lagi masa pregnant kan kakak...saya teringin la sangat nak anak lelaki...
ntah kenapa saya lebih prefer anak lelaki dari pompuan...tapi Allah punya kuasa, anak 1st saya pompuan...dan alhamdulillah Allah bagi ank ke-2 saya lelaki...Allahuakbar
syukur jugak kakak tak la berpewatakan lelaki kan...kalau tak jenuh pulak...alhamdulillah

syahmi ni suka sangat la 'berperang' dengan abah dia...sakit pulak mata saya tengok...
kalau dia buat mmg betul2...tahan jerlah abahnya...sapa suruh melayan...
bila abah suruh buat ibu, tak buat dia...jeles abah...main kuda2 lah...panjat2 la...aduhai...gerun kadang tu nengoknya...
anak lelaki takperla main macam tu...kalau nak pompuan jangan la...
saya plan nak hantar dia kelas tekwan-do la bila 5-6 thn nanti...
biar dia belajar secara formal....dulu arwah ayah saya ajar silat, saya tak pernah belajar pun...ke nak hantar belajar silat ek? huhu tengok lah apa yang dia suka...
lagi satu nak hantar kelas belajar berenang...kat KB ni kat mana la ya...tak pernah jumpa pulak saya...google pun macam takder jer...nak sangat anak2 tahu berenang...ibu mmg tak reti la....

** sambung lain kali la pulak..takder idea la nak tulis apa:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi