Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 20, 2012

apa je lah

ni malas nak tengok sorat kabar ni...kang emo ntah apa2...
.
.
negeri ambo mundur 40 tahun..yo lo ko tuh?
hah ke tubik doh bahaso ibundo..tu yang terbaru...sebelum ni tok sah cito la...
kenapalah teruk benar tanggapannya..
apa yang patut ada kat tempat kami baru dikatakan membangun?
kata pelabur takder...
tu TESCO..GIANT..PARKSON
supermarket lain toksah cerita la..
PARKSON tu bukan murah2 barang dalam tu...laku jer saya tengok
kalau tak laku dah lama bungkus agaknya..
RENAISANCE hotel 5* tu fully booked sokmo...tu toksah cite hotel kecik2 la..apa lah yang dorang cari kat sini ya...kata mundur apa jer yang adakan?
apa lah salah kami ni ya...
prejudis sangat..
rasanya kat studium tu tiap2 minggu ada event..
ishh orang dari mana lah pulak tu...
kalau nak kata kena ada LRT..setahu saya kat KL saja yang ada..negeri mana yang ada LRT?
KL yelah kan..tu kan IBU NEGARA patut lah pun kena ada...
rasanya kat kelantan semua dah pakai jalan darat..tak pakai jalan air lagi..ke orang mai sini nak kena naik tongkang weh? hah kang dah mula geram tu...huiishhh
wahai professor yang bijak pandai dari mana kamu dapat fakta itu?
kami terima kalau betul...tapi lojik lah sikit kalau pun kita berbeda politik.:-( 
macamana nak tackle kami kalau hati kami sentiasa disiat2....

2 comments:

RieNa said...

itulah. kata mundur. tp tiap kali cuti skolah kat sana lah paling ramai pelancong sampai sesak bandar.

saya nak blk kg pun kalau boleh taknak blk time cuti skolah,sbb jammed.

kaji pakai apa ntah.
isk,ter'emo' plak.

nik rosmawati said...

dah biasa la org duk kutuk2 kelantan ni.baca pun dah tak heran.ade jea diorang tak puas hati.kalau kelantan mundur, tak pakai kete la rakyat kelantan semua.semua jln kaki or naik basikal jea la..hehe

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi